Kelly Brunninkhuis

Vertel kort iets over jezelf
Van moeder tot vriendin en van ondernemer tot vrijwilliger: ik heb veel rollen maar ben daarin altijd mezelf. Mijn naam is Kelly Brunninkhuis en ik ben begin 2019 gestart met mijn eigen bedrijf YUMY. 

Welk bedrijf? Wat doe je?
Met YUMY help ik ZZP en MKB met marketing- en communicatie vraagstukken. Van kortlopende projecten (redactie van websiteteksten) tot langdurige samenwerkingen (interim marketingmanager). De focus ligt op sterke strategie en efficiënte uitvoering. 

Wat is je werkgebied?
Marketing is bij uitstek een vakgebied waar je veel geld en energie in kan stoppen zonder resultaat. Ik ga voor een sterke basis en een realistische uitvoering. Zonder jargon en overbodige statistieken, mét persoonlijke aandacht en maatwerk.

Naast mijn werk voor klanten van YUMY ben ik mede-eigenaar van startup Kidspiratie, lid van de communicatiecommissie van hockeyclub GHHC, freelance redacteur bij In de Buurt Groningen, bestuurslid bij JBN en ambassadeur bij ikonderneemhet.nl. Dat is een flink pakket, maar de gemene deler is altijd bijdragen aan sterke communicatie en zinvolle marketing. 

Wat is je passie?
Het is mijn passie om ondernemers te helpen marketing in te zetten op de manier die past bij hun bedrijf. Daarnaast probeer ik door actief kennis te delen op o.a. LinkedIn en ikonderneemhet.nl bedrijven te activeren hun verhaal en expertise zelf te gaan delen. 

Wat is jouw sport?
Telt wandelen als sport? Het is voor mij de perfecte manier om tot rust te komen na een dag schakelen, meedenken en schrijven.

Waarom komen klanten naar jou toe?
In mijn klantrecensies komt het woord ‘enthousiast’ vaak naar voren. Naast mijn kennis is dat een persoonskenmerk wat voor veel klanten aanstekelijk werkt. 

Bij welke andere netwerk clubs ben je aangesloten?
Bij het Jonge Bedrijven Netwerk Groningen (ook wel JBN in de volksmond) ben ik sinds mei 2019 bestuurslid. Binnen het bestuur draag ik zorg voor media, marketing en communicatie. Daarnaast ben ik blogger en ambassadeur voor ZZP platform ikonderneemhet.nl. 

Wie is jouw voorbeeld qua ondernemer?
Zelf vind ik de ondernemers achter SchoenenZaken in de stad Groningen erg sterk. Een duidelijk voorbeeld van ondernemers die hun passie en plezier om weten te zetten in sterke marketing online. Goed product/dienst + authentieke marketing = succes. Zij voldoen aan beide en zijn een succesvolle speler. Landelijk vind ik Bas Smit een mooi voorbeeld: doen waar je blij van wordt, succesvol ondernemen en dat combineren met je expertise inzetten voor goede doelen.